E-commerce. Jakich elementów nie może zabraknąć na stronie produktowej?

E-commerce. Jakich elementów nie może zabraknąć na stronie produktowej?

h3 {
font-family: ‚Roboto’, sans-serif !important;
font-size: 1.5em !important;
margin-top: 20px !important;
margin-bottom: 20px !important;}

Jedno lub dwa zdjęcia na białym tle, tabela ze specyfikacją, nierzadko skopiowana od producenta, cena i warunki dostawy… W teorii przygotowanie strony produktowej w e-sklepie nie powinno być żadnym wyzwaniem, ale w praktyce – powyższy przepis to niemalże 100-proc. gwarancja klęski. W coraz bardziej konkurencyjnym świecie e-commerce trzeba o wiele, wiele więcej, by przekonać klienta do zakupów.

Strona produktowa – najważniejsze informacje:
1. Cel strony produktowej?
2. Persfazja
3. Opis produktu
4. Czego oczekujesz od klienta
5. CTA i UX

Strona produktowa – podstawowy cel?
Podstawowym celem stron produktowych powinno być dostarczenie użytkownikom wszystkich informacji niezbędnych do podjęcia decyzji o zakupie oraz przeprowadzenie ich przez proces zakupowy możliwe najpłynniej. Jak to zrobić?

Informuj, ale w perswazyjny sposób

Produkt powinien oczywiście być więc w centrum uwagi, ale trzeba zaprezentować go w określony sposób. Na stronie powinny być zawarte odpowiedzi na wszystkie pytania, które mogliby zadać użytkownicy, nawet jeśli nie zadali ich wprost.

A że obraz mówi więcej niż tysiąc słów, nie może zabraknąć tam zdjęć. Powinny one przedstawiać produkt możliwie najdokładniej, ze wszystkich stron, a najlepiej, dodatkowo, w użyciu, czyli ubranie na modelce, a mebel w konkretnej aranżacji. Giganci e-commerce sięgają coraz częściej po wideo, co również warto rozważyć, jeśli mamy takie możliwości budżetowe.

Opis produktu
Opis produktu również powinien być w jak największym stopniu oryginalny. Kopiując go w całości ze strony producenta lub od konkurencji, szanse na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce drastycznie spadają. Google premiuje oryginalny content, ale nie tylko dlatego kopiowanie suchych, producenckich specyfikacji nie jest dobrym pomysłem. Użytkownicy w zdecydowanej większości oczekują, że do zakupu zostaną przekonani opowieścią o cechach i zaletach produktu, ale nie jedynie danymi i parametrami.

Uwzględnij także różne warianty produktów, które oferujesz, a także daj klientom znać, które są dostępne tak, by nie marnować ich czasu. Jeśli szukają czarnych sztybletów w rozmiarze 40, nie zdecydują się na białe sneakersy w rozmiarze 36, mogą jednak zostawić adres e-mail – jeśli skłonni są poczekać na to, aż ich wymarzony produkt będzie dostępny.

Czy klient wie, czego od niego oczekujesz?

CTA oraz UX
Strona produktu ma jeden cel: skłonić klienta do kliknięcie “Kup”. Jeśli jednak użytkownik ma problem ze znalezieniem odpowiedniego CTA (call to action), nic z tego nie wyjdzie, bo szukać długo na pewno nie będzie.

UX jest w tym wypadku kluczowy. Użytkownik w każdym momencie powinien wiedzieć, gdzie jest i co zrobić, by znaleźć się tam, gdzie chce się znaleźć. Obszar wokół przycisku CTA powinien być uporządkowany i widoczny natychmiast. Jeśli znajduje się on w dolnej części przeglądarki, to błąd, który może Cię sporo kosztować.

To jednak generuje pewne problemy. Skoro wszystkie informacje powinny być wyraźnie wyeksponowane i widoczne w górnej części przeglądarki, a design – zgodnie z najnowszymi trendami – jasny i minimalistyczny, może być trudno zmieścić na stronie wszystko co, powinno się na niej zmieścić. Wtedy jednak dobrze wykorzystać funkcje takie jak rozwijane karty, osobne zakładki, a także treści, które wyświetlają się po najechaniu kursorem. W ten sposób użytkownicy, którzy są ciekawi szczegółów, będą mogli je łatwo znaleźć, a reszta nie poczuje się przytłoczona.

Z tego samego względu arcyważna jest ogólna struktura strony i zastosowana architektura informacji. W kwestii UX-u nie warto być oryginalnym, zdecydowanie lepiej postawić na rozwiązania “znane i lubiane” tak, by użytkownicy poczuli się jak “u siebie”.

▲ wróć na początek

Popularne posty:

Indywidualny rachunek podatkowy – zmiany od 2020 r.
Biała lista podatników VAT – wyszukiwarka MF
Obowiązkowy split payment od listopada 2019 – dla kogo, limity.
Mikrorachunek podatkowy w pytaniach i odpowiedziach.
Ograniczanie zatorów płatniczych – zmiany w ustawie o terminach zapłaty w transakcjach handlowych

UWAGA
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.

Comments are closed.