Facebook Audience Insights. Jak wykorzystać dane i zwiększyć skuteczność działań?

Facebook Audience Insights. Jak wykorzystać dane i zwiększyć skuteczność działań?

h3 {
font-family: ‚Roboto’, sans-serif !important;
font-size: 1.5em !important;
margin-top: 20px !important;
margin-bottom: 20px !important;}

Facebook Audience Insights to jedno z najpotężniejszych narzędzi analitycznych, jakie Facebook oddał do dyspozycji reklamodawcom. Stworzone przede wszystkim po to, by skuteczniej targetować reklamy, pozwala dowiedzieć się o wiele o odbiorcach także wtedy, gdy ich nie emitujemy. Zobacz, jak wykorzystać dane, które dostępne są w Facebook Audience Insights.

Audience Insights (Statystyki Grup Odbiorców) zapewniają dostęp do ogromnej liczby cennych danych zarówno demograficznych, jak i behawioralnych. Z danych można skorzystać za pośrednictwem Menedżera reklam.

Dlaczego warto skorzystać z danych w Audience Insights?
Podstawowym celem Facebook Audience Insights jest umożliwienie reklamodawcom zawężania grup odbiorców tak, by ich reklamy trafiały do tych, którzy w największym stopniu mogą być zainteresowani zakupem danego produktu. Nie ma przecież sensu proponować karmy dla psów osobom, które nie wykazują nimi żadnego zainteresowania; jeśli jednak reklama trafi do osób, które lajkują “psie” tematy, sprawa wygląda zupełnie inaczej.

Reklamy można targetować na dwa sposoby:

Precyzyjne targetowanie – bierze pod uwagę wiele parametrów, które umożliwiają prowadzenie kampanii skierowanych do wąskich lub niestandardowych grup odbiorców.
Szerokie targetowanie – reklamodawca zdaje się na system Facebooka, który sam decyduje, kto może okazać się potencjalnym klientem. Facebook zaleca skorzystania z tego modelu, gdy nie wiadomo, do kogo skierować reklamy.

Jakie dane gromadzi Audience Insight?

Facebook Audience Insight zbiera w jednym miejscu bardzo wiele informacji o naszych odbiorcach i choć wszystkie są anonimowe, można z nich wyczytać naprawdę sporo. Gromadzi bowiem dane:

Dane demograficzne (np. wiek, płeć, zainteresowania, wykształcenia, status związku, miejsce pracy),
Polubione strony,
Lokalizacja i język,
Aktywność na Facebooku.

Jak zacząć używać danych Facebooka do własnych korzyści?
By skorzystać z Audience Insights, trzeba wejść do Menedżera reklam (Ads Manager) i wybrać opcję Audience Insights (Statystyki grupy odbiorców). Na samym początku możemy wybrać dwie podstawowe grupy odbiorców:

Wszyscy na Facebooku
Użytkownicy połączeni z Twoją stroną

Jest jeszcze trzecia grupa: niestandardowi odbiorcy. By z niej skorzystać trzeba przesłać Facebookowi listę adresów mailowych, które ten dopasuje do kont użytkowników.

W kolejnych krokach należy zmienić lokalizację na Polskę (jeśli oczywiście nasza działalność koncentruje się na polskim rynku) i przejść do ustawiania kolejnych parametrów. Możemy zdecydować o języku, statusie związku, wieku i np. wykształceniu, po prawej stronie pulpitu.

Na górze są cztery zakładki: dane demograficzne, polubienia strony, lokalizacja i aktywność, które pozwalają nam dowiedzieć się więcej o grupie docelowej, którą stworzyliśmy zaznaczając wybrane kryteria. I tak: wpisując po prawej stronie panelu, w “zainteresowaniach” np. rękodzieło, możemy zobaczyć, że spośród osób korzystających z Facebooka 69 proc. zainteresowanych rękodziełem to kobiety, że najczęściej w “polubionych” mają stronę JYSKa i najwięcej z nich mieszka w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. A to już całkiem sporo. Te podstawowego informacje (wybrany został jedynie jeden parametr: zainteresowania), pozwalają stworzyć kampanię, która wykorzysta np. lokalne tradycje czy wydarzenia, by przykuć uwagę mieszkanek. Nie jest bowiem tajemnicą, że spersonalizowana komunikacja jest najskuteczniejsza.

Audience Insights plus Google Analytics
Dane z Facebook Audience Insights można też wykorzystać – podobnie jak Google Analytics – do analizowania ruchu na własnej stronie www, jeśli jest na niej Piksel Facebooka. Jest to niewielki fragment kodu, który zbiera dane o użytkownikach. Dane te można wykorzystać, by do ulepszenia strategii contentowej, ale także do działań remarketingowych, by przypominać klientom np. o porzuconych koszykach, promocjach, crosssellingu i upsellingu. Warto połączyć je z innymi, które otrzymujemy z systemu GA, a także wewnętrznych CRMów, ERP-ów czy systemów sprzedażowych tak, by maksymalnie dokładnie śledzić drogę, jaką przebywa nasz klient, zanim zdecyduje o zakupie.

Zobacz również: Wymiar czasu pracy w 2020 roku – jak obliczyć?

Popularne posty:

Indywidualny rachunek podatkowy – zmiany od 2020 r.
Biała lista podatników VAT – wyszukiwarka MF
Obowiązkowy split payment od listopada 2019 – dla kogo, limity.
Rozliczanie kosztów przy transakcjach powyżej 15.000 zł po 1 stycznia 2020 roku.
Mały ZUS plus od 2020 – projekt ustawy o małym ZUS-sie. Co się zmieni?

UWAGA
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.

Comments are closed.