Social media. Jak szukać klientów w mediach społecznościowych?

Social media. Jak szukać klientów w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe to od dawna już nie tylko platformy do podtrzymywania relacji z bliskimi. Dzisiaj to również narzędzia budujące markę i wspierające sprzedaż zarówno w sektorze B2C, jak i B2B. Oto, jak zamienić je w narzędzie do pozyskiwania klientów?

Social media sprzedają, bo nawet jeśli za ich pośrednictwem nie finalizujemy transakcji (choć wiele platform wprowadza funkcje sprzedażowe), właśnie tam rodzą się intencje zakupowe. Zdjęcia ze stocków i kilka mniej lub bardziej dowcipnych zdań to jednak zdecydowanie za mało, by media społecznościowe stały się dla Ciebie narzędziem pracy. By to zmienić, musisz najpierw:

Wybierz właściwą platformę

Przed podjęciem jakichkolwiek działań, musisz upewnić się, że jesteś tam, gdzie Twoi klienci. Platform społecznościowych jest wiele i choć Facebook pozostaje potęgą, nie jest już jedyną dostępną możliwością. Niestety, by sprawdzić, gdzie warto zostać, trzeba najpierw odwiedzić kilka miejsc.

W wyborze platformy, która może przynieść największe korzyści, warto wspomóc się analityką i skorzystać np. z Buzzsumo. To narzędzie umożliwiające monitorowanie zaangażowania użytkowników poprzez analizowanie liczby udostępnień w mediach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze, LinkedInie, Pintereście i Google+. Co ważne, Buzzsumo pozwala bezpłatnie przetestować podstawowe możliwości narzędzia w mocno okrojonym zakresie albo skorzystać z bezpłatnej wersji próbnej, by ocenić jego pełny potencjał.

Zadbaj o wartościowe treści

Narzędzia pozwolą Ci poznać preferencje Twoich odbiorców, a w konsekwencji udostępniać treści, które są dla nich odpowiednie. Pamiętaj, choć każdy lubi się pośmiać, Ty musisz skupić się na oferowaniu , jaką może przynieść Twoja praca. Podziel się wiedzą, by zbudować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie. Możesz udostępniać treści z firmowego bloga, wysyłać newsletter z bieżącymi informacjami z Twojej branży albo organizować webinary. Forma, która wybierzesz, może być różna, ważne, by treść merytorycznie zawsze pozostawała bez zarzutu.

Pokaż, jak pracujesz

Wielu freelancerów nie zdradza tajemnic swojego warsztatu z obawy przed konkurencją i krytyką, ale to niekoniecznie dobra ścieżka. Klienci lubią wiedzieć, z kim mają do czynienia, jak wygląda proces dochodzenia do ostatecznych efektów np. designu strony internetowej czy logotypu. Ostateczny efekt jest oczywiście kluczowy, ale komfort pracy, którą zapewnia transparentność wykonania jest niemniej ważna.

Jeśli więc stworzysz logo, nie ograniczaj się do wrzucenia go na Facebooka. Pokaż szkice, które robiłeś, zdradź inspiracje, które do nich prowadziły i opowiedz o wyzwaniach, z którymi się zmierzyłeś. Słowem, stwórz historię, która będzie opowiadała o Twojej pracy.

Odpowiadaj na komentarze

To jednak nie koniec. Social media to sposób na budowanie społeczności i dlatego Twoja aktywność nie powinna kończyć się na publikacji postów. Poświęć czas na interakcję i odpowiadanie na otrzymane opinie. W ten sposób będziesz w stanie zwiększyć liczbę odbiorców i zbudować z nimi silniejsze relacje. Nie znaczy to oczywiście, że musisz reagować na wszystko. Warto jednak śledzić, co się dzieje i moderować dyskusję. Sekcja komentarzy pod wartościowymi wpisami może stać się kopalnią wiedzy, jeśli dyskusja nie odbiegnie od tematu.

Nie musisz też ograniczać się do obecności na swoich profilach. Udzielaj się w społeczności, komentuj i udostępniaj cudze wpisy, by zbudować swoją rozpoznawalność. Co jednak, ważne, nie mów jedynie po to, by mówić; odzywaj się, tylko wtedy, kiedy naprawdę możesz wnieść coś wartościowego do rozmowy.

Popularne posty:

Zerowy PIT dla młodych
Mała księgowość – ryczałt ewidencjonowany
Działalność gospodarcza i praca na umowę zlecenie
Kiedy i jak wypełnić NIP-2?
Czynny podatnik VAT – jak sprawdzić status kontrahenta?

UWAGA
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.

Comments are closed.